Informatiile care nu pot lipsi din regulamentul intern

Codul muncii obliga angajatorii sa intocmeasca regulamentul intern al societatii in maxim 60 de zile de la momentul in care aceasta isi dobandeste personalitatea juridica. Documentul trebuie neaparat afisat la sediul angajatorului, dar si comunicat salariatilor. Aflati astazi ce dispozitii trebuie sa contina obligatoriu un regulament intern.  "Regulamentul intern se intocmeste de ca...

Codul muncii obliga angajatorii sa intocmeasca regulamentul intern al societatii in maxim 60 de zile de la momentul in care aceasta isi dobandeste personalitatea juridica. Documentul trebuie neaparat afisat la sediul angajatorului, dar si comunicat salariatilor. Aflati astazi ce dispozitii trebuie sa contina obligatoriu un regulament intern.
"Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz", precizeaza Codul muncii la art. 241.

Potrivit normelor legale, un regulament intern trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu anumite categorii de prevederi. Astfel, dintr-un asemenea regulement nu pot lipsi niciodata:

  • reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
  • reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
  • drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
  • procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
  • reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
  • abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
  • reguli referitoare la procedura disciplinara;
  • modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
  • criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Leave a Comment